Güncelleme Tarihi: 12 Ocak 2023

Gösterim: 494

Staj-güncel duyuru

3+1 Eğitim Modeli Kapsamında Mesleki Eğitim Duyurusu (Güncel)

Değerli Öğrencilerimiz,

2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar döneminde uygulamalı 3+1 eğitim modeli kapsamında "İşyeri Eğitim" ve "İşyeri Uygulaması" dersine kayıt olan öğrencilerimiz;

 

UYGULAMA YAPACAKLARI İŞLETMELERE MÜRACAAT EDEBİLMELERİ İÇİN AŞAĞIDAKİ BELGELERİ ÇIKARTIP İŞLETMEYE ONAYLATACAKTIR.

 

ÜCRET ÖDENECEK İSE;  ve işyeri devlet desteği kapsamından faydalanmak istiyorsa; aşağıda belirtilen 1 ve 2  numaralı belgeleri de eksiksiz doldurup imzalattıktan sonra 3 ve 4 numaralı belgelerle birlikte teslim edeceklerdir.

1- İşletmede Mesleki Eğitim/Staj/Uygulama Dersi Başvuru Formu (3 adet Islak imzalı)

2- E-devletten alınacak müstehaklık belgesi  (Sadece öğrenci işlerine teslim edilecek)!!!! ÖNEMLİ UNUTMAYINIZ

3- Uygulamalı Eğitim Esasları ve tarafların Yükümlülüklerine İlişkin sözleşme (3 adet Islak imzalı)

4- İşletmede Mesleki Eğitim/Staj Ücret Teşviki Başvuru formu

 

ÜCRET ÖDENMEYECEK İSE

5-İşletme Ücret Feragat Formu

Bu belge 2 suret hazırlanacaktır. İşletme tarafından öğrenciye ücret ödenmeyecek ise;  öğrenci tarafından işletmeden herhangi bir ücret talep etmeyeceğine dair feragat formunu doldurup 1 nüshasını işletmeye teslim etmesi gerekir. Diğer bir nüshasını da 6 numaralı belge ile birlikte Yüksekokulumuza teslim edilmelidir.

6-Öğrenci Ücret Feragat Formu

Bu belgeyi öğrenci ilgili yerleri eksiksiz doldurup imzaladıktan sonra; 5 numaralı belge ile birlikte Yüksekokulumuza teslim etmesi gerekmektedir.

 

10 Şubat 2023 Cuma günü mesai bitimine kadar Yüksekokulumuza elden ya da posta/kargo yoluyla ulaştırılması gerekmektedir. Gerekli formlar duyuru ekinde bulunmaktadır.

İşletmede Mesleki Eğitim/Staj/Uygulama başlangıç tarihi: 20 Şubat 2023bitiş tarihi 09 Haziran 2023

ÖNEMLİ NOT : Ödemelerin yapılabilmesi için bütün belgelerin asıllarının (ıslak imzalı olarak) teslim edilmesi gerekmektedir.

Staj öncesi başvuru sırasında teslim edilmesi gereken belgeler:

1-İşletmede Mesleki Eğitim/Staj/Uygulama dersi Başvuru Formu (3 suret, ıslak imzalı)

Tüm bilgiler eksiksiz ve okunaklı bir şekilde doldurulup, işletmeye de imzalatıldıktan sonra, 1 sureti işletmeye, 1 sureti Yüksekokulumuza teslim edilecek, 1 sureti de öğrencide kalacaktır.

2-e-devletten alınacak müstehaklık belgesi 

(Bu belgenin eksik olması durumunda öğrencinin müracaatı kabul edilmez.)

3-Sözleşme Hükmü

Öğrenci ve işletme yetkilisi tarafından imzalandıktan sonra Yüksekokulumuza teslim edilecektir.

4-Staj Ücreti Teşvik Başvuru Formu

İşletme tarafından eksiksiz bir şekilde doldurulup, İşletmenin Devlet Katkısı Uygulamasına Katılma İsteği kısmı EVET ya da HAYIR seçeneği mutlaka belirtilmelidir.

 

5-İşletme Ücret Feragat Formu

Bu belge 2 suret hazırlanacaktır. İşletme tarafından öğrenciye ücret ödenmeyecek ise;  öğrenci tarafından işletmeden herhangi bir ücret talep etmeyeceğine dair feragat formunu doldurup 1 nüshasını işletmeye teslim etmesi gerekir. Diğer bir nüshasını da 6 numaralı belge ile birlikte Yüksekokulumuza teslim edilmelidir.

6-Öğrenci Ücret Feragat Formu

Bu belgeyi öğrenci ilgili yerleri eksiksiz doldurup imzaladıktan sonra; 5 numaralı belge ile birlikte Yüksekokulumuza teslim etmesi gerekmektedir.

 

Staj sonrası  teslim edilmesi gereken belgeler

1-İşsizlik Fonu Katkısı Öğrenci ve İşveren Bilgi Formu

Öğrenci ve İşletme bilgileri eksiksiz doldurulup, İşyeri Yetkilisi tarafından imzalandıktan sonra, dekontlar ile birlikte Yüksekokulumuza teslim edilecektir.(Dekontlar mutlaka eklenmelidir. Dekontlar teslim edilmez ise Devlet Katkısı ödemeleri yapılmaz.)

2-İşletme Değerlendirme Formu

Öğrencinin değerlendirilmesine yönelik olan bu belge, Öğrenci bilgileri kısmı doldurularak İşletme tarafından GİZLİ ve kapalı zarfla yüksekokulumuza ulaştırılması gerekmektedir.

Staj Defteri teslimi esnasında, öğrenci bu belgeyi kapalı zarf içinde de teslim edebilir.

3-Öğrenci Değerlendirme Formu

İlgili alanlar öğrenci tarafından doldurularak Yüksekokulumuza teslim edilmelidir.

4-Staj Dosyası

5-Dekontlar

 

DETAYLAR

1- İşyeri tarafından öğrenciye sözleşmede belirtilen tutar üzerinden aylık ücret ödenecekse ve iş yeri devlet desteği kapsamında işsizlik fonundan bu ücretin bir kısmını talep edecek ise aşağıda yazılı işlemlerin yapılması gerekir;

a- İşletmede Mesleki Eğitim/Staj/Uygulama dersi başvuru formu 3 adet çıkarılacak olup gerekli alanlar, ücret ödenecekse Evet seçeneği işaretlenmeli ve gerekli diğer bilgiler doldurulmalıdır.

b- “Uygulamalı Eğitim” Esasları ve Tarafların Yükümlülüklerine ilişkin Sözleşme, öğrenci ve işletme yetkilisi tarafından imzalanacak.(Müdür tarafından imzalanacak kısmı boş bırakılacak olup Yüksekokulumuz Müdürü tarafından imzalanacaktır.)

c- Staj bitiminde, Uygulamalı Eğitim Ücretlerine İlişkin İşsizlik Fonu Katkısı Öğrenci ve İş Veren Bilgi Formu, staj bitiminde İşletme tarafından doldurulup onaylanarak, öğrenciye teslim edilecek ve öğrenci tarafından ilgili diğer evraklarla Yüksekokulumuza teslim edilecektir.

2- İşletme tarafından öğrenciye ücret ödenmeyecek ise öğrenci tarafından işletmeden herhangi bir ücret talep etmeyeceğine dair feragat formunu doldurup 1 nüshasını işletmeye teslim etmesi gerekir. Diğer bir nüshasını da Yüksekokulumuza ekte belirtilen “Yüksekokula teslim edilecek ücret feragat formunun ekine ekleyip teslim etmelidir.

3- İşletmede Mesleki Eğitim/Staj/Uygulamalı Ders Devam Takip ve Disiplin Mevzuatına Uyma Formu aylık olarak her ayın ilk haftası danışman hocalara gönderilecektir.)

4- İşletmede yapılan Mesleki Eğitim/Staj sonunda ekteki Uygulamalı Eğitimler İşletme Değerlendirme Formu staj bitiminde İşletme tarafından doldurulup imzalandıktan sonra kapalı zarf içinde diğer evraklarla Yüksekokulumuza teslim edilmesi gerekmektedir.

5- Öğrenciler tarafından doldurulması gereken diğer formlar danışmanlar tarafından öğrencilere bildirilecektir.